Hz Adem'in yediği yasak ağaç hangi meyveydi? - Dtarihi
İslam tarihiHz Adem'in yediği yasak ağaç hangi meyveydi?

Hz Adem’in yediği yasak ağaç hangi meyveydi?

-

Tefsirciler, Yüce Allah’ın ”Sakın bu ağaca yaklaşmayın” (Bakara 35) buyruğunun anlamı hususunda görüş ayrılığına düşmüşlerdir.

Bazıları, ayette sözü edilen ağacın ”üzüm bağı” olduğunu söylemişlerdir. Bu görüş; Abdullah İbn Abbas, Said İbn Cübeyr, Şa’bi, Ca’de İbn Hübeyre, Muhammed İbn Kays’tan rivayet edilmiştir.

 

 

Süddi ise bir rivayette Abdullah İbn Abbas, Abdullah İbn Mesud ile bir grup sahabinin konuyla ilgili olarak şöyle dediğini rivayet etmiştir: ”Yahudiler, bu ağacın, ”buğday ağacı” olduğunu iddia etmişlerdir. Ayrıca bu görüş; Abdullah İbn Abbas, Hasan el-Basri, Vehb İbn Münebbih, Atıyye el Avfi, Ebu Malik, Muharib İbn Disar ile Abdurrahman İbn Ebi Leyla’dan da rivayet edilmiştir.

Vehb der ki: ”O buğdayın tanesi, kaymaktan daha yumuşak ve baldan da daha tatlıydı.

 

 

Süfyan es-Servi ise, Ebu Malik’in ”Şu ağaca yaklaşmayın” (Bakara 35) ayetinde sözü edilen ağacın ”hurma ağacı” olduğunu söylediğini nakletmiştir.

İbn Cüreyc ise Mücahid’in (ayette geçen) ağacın; ‘incir ağacı” olduğunu söylediğini nakletmiştir. Katade ile İbn Cüreyc bu görüşü söylemiştir.

Ebu Aliye ise şöyle der: (Ayette söz konusu edilen) ağaç, öyle bir ağaçtı ki, ondan yiyenin tuvalete çıkma ihtiyacı olurdu. Cennette ise tuvalete çıkmak, tabii ki doğru bir davranış şekli olmaz.”

 

 

Tefsirciler bu konuda farklı görüş ileri sürmelerini anlamak mümkündür. Çünkü Yüce Allah (ayette sözü edilen) ağacın adını ve niteliklerini belirsiz bırakmıştır. Eğer o ağacın adını ve niteliklerini belirtmede bir fayda olsaydı, Kur’an’da belirsiz bırakılan diğer yerlerde olduğu gibi bunu bize belirtir ve gerekli açıklamayı yapardı.

İbn Kesir – Peygamberler Tarihi

Son İçerikler

Hz Davud bazı geceler kılık değiştirip dışarı çıkar; karşılaştığı kişilere kendisi hakkında ne düşündüklerini sorardı. Bir gece Cebrail (as) insan şekline bürünerek ona...

Hz Davud bazı geceler kılık değiştirip dışarı çıkar; karşılaştığı kişilere kendisi hakkında ne düşündüklerini sorardı. Bir gece Cebrail (as) insan...

İskender, Felsefenin Duayeni ve Hocası Aristo’ya Bir Mektup Yazar. ”Zapt ettiğim Topraklardaki İnsanları Tahakkümüm Altında Tutabilmek İçin Neler Yapmalıyım ” Diye Sorar:

İskender, Felsefenin Duayeni ve Hocası Aristo’ya Bir Mektup Yazar. ”Zapt ettiğim Topraklardaki İnsanları Tahakkümüm Altında Tutabilmek İçin Neler Yapmalıyım ” Diye...

İbrahim bin Edhem diyor ki: Ben şu dört şeyi düşünmekle meşgulüm. Düşündüğüm için insanlarla oturup konuşacak vakit bulamıyorum. Düşüncelerini şöyle açıkladı:

İbrahim bin Edhem diyor ki: Ben şu dört şeyi düşünmekle meşgulüm. Düşündüğüm için insanlarla oturup konuşacak vakit bulamıyorum. Düşüncelerini şöyle açıkladı: 1...

Muhammed Bâkır Hazretleri İmam-ı Azam Hazretlerine : -Sen kendi aklınca kıyas yaparak, Peygamber dedemin dinini ve hadislerini değiştiriyorsun, der. İmam-ı Azam Hazretleri:

İmam-ı Azam Ebu Hanife Hazretleri r.a., hac için yola çıkıp Medine'ye ulaştığında karşılaştığı Seyyid Muhammed Bâkır Hazretleriyle arasında şöyle...

Cahiliye dönemi meşhur şairi İmru’l-Kays Kabe’ye asılan yedi meşhur şiirden birinin sahibidir. Onun şiiri, Kabe’ye asılan diğer şiirlerden daha şöhretli ve övgüye daha layıktır....

Hucr el-Kindi'nin oğludur. Kabe'ye asılan yedi meşhur şiirden birinin sahibidir. Onun şiiri, Kabe'ye asılan diğer şiirlerden daha şöhretli ve...

Dâbbetü’l-Arz, beraberinde Süleyman’ın -aleyhisselâm- mührü ve Mûsâ’nın -aleyhisselâm- asâsı olduğu hâlde çıkar. Mü’minin yüzünü asâ ile

“Dâbbe”, yeme ve içmeye muhtaç olan varlıklara denir. Dâbbetü’l-arz, “yerden çıkacak canlı” demektir. Kıyâmetin büyük alâmetlerinden olan “Dâbbetü’l-Arz” hakkında Kur’ân-ı Kerîm’de...

Mutlaka Okumalısınız

Bunları da BeğenebilirsinizÖNE ÇIKANLAR
Size Tavsiye Ediliyor

x